Baložu vidusskolas sākumskolas skolotāja Agnija Grigore un viņas audzināmā klase sadarbībā ar skolām no Latvijas, Grieķijas, Polijas, Igaunijas un Somijas īstenoja eTwinning projektu Positive Thought Cards, lai veicinātu skolēnu labbūtību un palīdzētu viņiem apgūt praktiskus stresa pārvaldīšanas paņēmienus. Projekts tika veidots, lai atbalstītu bērnus ikdienas stresa situācijās un attīstītu viņu izpratni par pašpalīdzību un emocionālo līdzsvaru. Skolēni projekta gaitā strādāja starptautiskās komandās, sadarbojās un dalījās pieredzē ar partneriem, izmantojot angļu valodu un IKT rīkus.
Aktivitātes un projekta gaita
Projekta sākumā skolēni meklēja un definēja dažādus stresa avotus, izvirzot tos kā diskusiju un izziņas objektus. Viņi paši piedāvāja dažādus stresa mazināšanas risinājumus, ko pārbaudīja praktiski, un vērtēja, kādi paņēmieni palīdz viņiem pašiem. Skolēni izstrādāja arī projekta logotipu un balsoja par labāko variantu, kas kļuva par projekta vizuālo simbolu, un šis logotips vēlāk tika izmantots arī uz e-grāmatas vāka, kurā apkopoti projekta materiāli. Kā viena no galvenajām aktivitātēm projektā bija stresa recepšu grāmatas veidošana. Grupās strādājot, skolēni jautrā un kreatīvā veidā prezentēja savas stresa mazināšanas receptes, kas ieguva popularitāti arī starp partneru skolām.
Lai realizētu projekta mērķus, skolēni izmantoja mākslīgā intelekta rīkus gan tekstu, gan vizuālo materiālu veidošanā. Viņi apguva prasmi izveidot saturu, izmantojot digitālos rīkus, kā arī mācījās strādāt ar tehnoloģijām atbildīgi, apzinoties digitālās pēdas un savu “pirkstu nospiedumu” atstāto ietekmi internetā. Tika izstrādāta netiķete un noteikumi uzvedībai tiešsaistes tikšanās laikā.
Rezultāti un projekta ietekme
Projekts Positive Thought Cards noslēdzās ar vairākiem radošiem un noderīgiem rezultātiem. Skolēni izveidoja Stress Less Bingo spēli, kuras saturs balstījās uz skolēnu sniegtajiem ieteikumiem un idejām. Šo spēli skolēni var izmantot ikdienā, lai identificētu un mazinātu stresa līmeni, darbojoties aizraujošā un strukturētā veidā. Vēl viens nozīmīgs galaprodukts bija pozitīvo domu kartītes, kuras skolēni izveidoja, izmantojot mākslīgā intelekta rīkus vai zīmējot tās paši. Kartītes kļuva par īpašu kopdarbu, ko veicināja partneru līdzdalība, un skolēni šīs kartītes uztvēra kā vērtīgu ikdienas resursu un pat kā dāvanu ideju.
Projekta laikā pedagogi dalījās radītajos materiālos ar citiem skolotājiem gan skolā, gan ārpus tās, iedvesmojot kolēģus izmantot šos materiālus savā darbā. Projektā radītie resursi un aktivitātes palīdzēja skolēniem attīstīt empātiju, uzlabot angļu valodas prasmes un stiprināt viņu sadarbības spējas. Positive Thought Cards pierādīja, ka, integrējot labbūtības tēmu mācību procesā, iespējams veicināt emocionālo izaugsmi un radīt pozitīvu un atbalstošu mācību vidi.
Ko no tā iegūst skolēni?
- Skolēni izprot ko nozīmē pašvadītā mācīšanās, viņu viedoklis tiek uzklausīts un viņi spēj ietekmēt gan projekta galaproduktu, gan aktivitātes, līdz ar to aug arī skolēnu līdzatbildība.
- Skolēnu empātija vienam pret otru, apzinās, ka arī citi līdzīgā situācijā jūtas tāpat.
- Projektu metodi skolēni uztver kā izklaidi, kaut ko interesantu un nemaz nepamana, ka iemācās daudz ko jaunu.
- Iespēja uzlabot savas angļu valodas zināšanas.
- Skolēni ir ļoti motivēti pildīt darbiņu, jo zina, ka citiem projekta partneriem tas ir svarīgi.
- Projekta laikā veiktās aktivitātes iekļaujas mācību procesā, tās ir vienkārši paveicamas mācību stundu laikā un izstrādājot atbilstošus kritērijus vērtējumus var atspoguļot arī konkrētajā mācību priekšmetā e-klasē.
Baložu vidusskolas projekts Positive Thought Cards ir eTwinning nacionālā balva 2024 finālists. Projektu prezentēja eTwinning konferencē šī gada 1.novembrī.
Attēlam ir ilustratīva nozīme. Attēla autors un avots: StockPlanets no Getty Images Signature, caur Canva.com.