No 1. līdz 3. novembrim notika mācību “Jaunatnes līdzdalības projektu darbnīcas” 1.līmenis. Tās tika organizētas trīs dažādās Latvijas vietās, lai sniegtu iespēju visu reģionu pārstāviem iegūt jaunas zināšanas, attīstīt savas projekta idejas un strādāt pie tās izstrādes. Šīm mācībām bija pieteikušies 170 cilvēki, no kuriem tika atlasīti 99 dalībnieki (kopā 33 komandas). Katrās no mācībām piedalījās 11 jauniešu komandas kopā ar atbalsta personām.
Vidzemes un Rīgas reģionu projektu darbnīca notika viesnīcā “Port hotel”, Ādažu novadā. Šīs mācības vadīja Līga Siliņa un Sintija Lase. Šo reģionu mācībās piedalījās:
- Alūksnes vidusskola;
- Andreja Pumpura Rīgas 11.pamatskola;
- Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzija;
- Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošā pamatskola;
- Rīgas 88. vidusskola;
- Rīgas Valsts vācu ģimnāzija;
- Rigas Ziemeļvalstu ģimnāzija;
- Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums;
- Valmieras Valsts ģimnāzija;
- Rūjienas vidusskola;
- Gulbenes jauniešu dome.
Kurzemes un Zemgales reģionu projektu darbnīca notika visnīcā “Hotel SPA Arkadia”, Apšuciemā, Tukuma novadā. Šīs mācības vadīja Staņislavs Babins un Inese Minšī, savukārt tajās piedalījās:
- Līvbērzes pamatskola;
- Biedrība “Annele”;
- Irlavas pamatskolas skolēnu pašpārvalde;
- Bēnes pamatskolas Līdzpārvalde;
- Plūdoņa Kuldīgas vidusskola;
- Tukuma Raiņa Valsts ģimnāzija;
- Talsu Valsts ģimnāzija;
- Rojas vidusskola / Lauku iniciatīvu fonds;
- Aizputes pagasta pamatskola;
- Biedrība “Tervetes Avotiņš”;
- Aizkraukles novada vidusskola.
Latgales reģiona projektu darbnīca notika Jēkabpilī, viesnīcā “Daugavkrasti”, tās vadīja Linda Kalniņa-Roderte un Rinalds Rudzītis. Latgales reģiona mācībās piedalījās:
- Bebrenes Vispārizglītojošā un profesionālā vidusskola;
- Maltas vidusskola;
- Jaunsilavas pamatskola;
- Jēkabpils novada bērnu un jauniešu centrs;
- Aknīstes vidusskola;
- Rēzeknes tehnikums;
- Zasas vidusskola;
- Aglonas vidusskola;
- Lazdukalna pagasta jauniešu neformālā grupa;
- Latvijas sociālas adaptācijas asociācija;
- Balvu profesionālā un vispārizglītojošā vidusskola.
Mācību dalībnieki bija motivēti, atvērti un ieinteresēti mācīties. Visi bija vienlīdz aktīvi iesaistīti diskusijās, sesijās un mācību vadītāju radītajās aktivitātēs par ES programmas “Erasmus+” projektu veidiem, Eiropas Jaunatnes mērķiem, “Erasmus+” programmas prioritātēm, Youthpass rīku u.c. Tāpat dalībnieki papildināja savas zināšanas par to, kas ir jaunieši ar ierobežotām iespējām, jaunatnes līdzdalības projektiem, to būtību, nozīmīgumu, mērķiem, galvenajiem ieguvumiem un izaicinājumiem.
Kopumā jaunieši atzina, ka guva izpratni par līdzdalības konceptu un līdzdalības projektu būtību, iemācījās galvenos projektu rakstīšanas soļus un ieguva nepieciešamās zināšanas, lai to izdarītu pēc iespējas veiksmīgāk. Dažas no dalībnieku atziņām pēc projektu darbnīcām:
- “Ieguvu jaunus kontaktus ar jauniešiem no citām pilsētām, uzlaboju komunikācijas prasmes ar svešiem cilvēkiem. Atziņa - nebaidīties darīt, iesaistīties, sapņot”
- “Galvenais ieguvums ir tas, ka tika veidota izpratne par projektu rakstīšanu, kā arī varēja dzirdēt citu jauniešu pieredzi projektu rakstīšanā”
- “Rakstīt projektu nav raķešu zinātne”
Mācību laikā dalībniekiem bija iespēja ģenerēt savam projektam idejas un pārdomāt aktivitātes, kuras noorganizēt savu projekta mērķu sasniegšanai. Tagad dalībnieki veltīs laiku, lai turpinātu komandās attīstīt savas idejas un jau atkal tiktos 2.līmeņa mācībās, kuras notiks nākamā gada janvārī, lai intensīvi strādātu pie savu projekta pieteikumu aizpildīšanas. Papildu informācija par “Erasmus+” jaunatnes līdzdalības projektiem pieejama JSPA tīmekļvietnes sadaļā “Jaunatnes līdzdalības projekti”.